Werkgeluk Zeeland; Luister!
Wil jij graag je resultaten verbeteren dan ontkom je er niet aan. Luisteren naar je medewerkers.
Wat ze willen, kunnen en doen ligt soms mijlenver uit elkaar, dus je hebt informatie nodig. Door te luisteren schep je vertrouwen, geef je erkenning en waardering zodat medewerkers weer meer bevlogen raken. Zo doen ze iets met de autonomie die aanwezig is en worden ze misschien wel zelfsturend. In ieder geval kunnen medewerkers zich daardoor ook ontwikkelen en bijdragen aan de ontwikkeling van de organisatie. Je komt erachter waarom ze de dingen doen zoals ze ze doen en weet sneller wat je wel en niet moet veranderen om hun werk goed te laten doen.
Kortom oprechte belangstelling geeft medewerkers het gevoel dat ze ertoe doen, echt teamlid zijn en helpt hen beter open te staan voor verandering.
Hoe je dat doet?
Stel vragen en luister naar je medewerkers
Leg vast wat je hoort
Leg gerichte acties vast om de issues op te lossen
Breng in beeld waar ze het allemaal voor doen
Faciliteer om de acties te realiseren
Meet het resultaat en stel waar nodig bij
Vier grote en kleine successen met jouw team
Wie weet wat je voor waardevolle informatie naar boven haalt en zie wat het doet met de betrokkenheid en het werkgeluk van mensen!
